W ramach pilotażowego programu „Zielone wsparcie do 100%” mieszkańcy m.st. Warszawy mogą do 31 grudnia 2019 r. skorzystać ze wsparcia finansowego przy likwidacji pieca na paliwo stałe. Program jest ściśle związany z wprowadzoną w 2016 roku możliwością ubiegania się o udzielenie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie inwestycji na terenie miasta, służącej ochronie środowiska i gospodarce wodnej (http://zielona.um.warszawa.pl/dotacje). W ramach „Zielonego wsparcia do 100%” osoby, które chcą zlikwidować piec na paliwo stałe mogą ubiegać się o przyznanie zasiłku celowego na pokrycie wymaganego wkładu własnego w wysokości minimum 25% kosztów inwestycji.
Wnioskodawca musi spełnić dwa warunki ubiegając się o zasiłek celowy:
- w 2018 lub 2019 roku zawrze umowę o udzielenie dotacji celowej na realizację inwestycji polegającej na modernizacji kotłowni;
- wykaże, że ze względu na niskie dochody nie jest w stanie samodzielnie pokryć kosztów związanych z wymaganym wkładem własnym.
Uchwałą Rady m.st. Warszawy zwiększono kwoty kryterium dochodowego tak, żeby jak największa liczba mieszkańców m.st. Warszawy znajdująca się w trudnej sytuacji życiowej mogła skorzystać ze wsparcia.
Dochód osoby ubiegającej się o zasiłek nie może przekroczyć:
- 1 268,00 zł dla osoby samotnie gospodarującej,
- 1 028,00 zł przypadających na osobę w rodzinie.
Wnioski o udzielenie dotacji na realizację inwestycji należy składać w Biurze Ochrony Środowiska. Więcej informacji oraz formularz wniosku znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej m.st. Warszawy: https://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe/biura_urzedu/OS/dofinansowanie_przedsiewziec/inne/Modernizacja+kot%C5%82owni.htm.
Wnioski o udzielenie zasiłku celowego należy składać we właściwym ze względu na miejsce zamieszkania ośrodku pomocy społecznej. Wniosek musi być złożony po podpisaniu umowy dotacyjnej, a przed zakończeniem inwestycji i rozliczeniem dotacji.