Dlaczego wprowadzamy zmiany?
Zmiany są odpowiedzią na liczne wnioski mieszkańców. W celu poprawy bezpieczeństwa, na terenie osiedla Wiśniewo, na obszarze ograniczonym ulicami: Kołacińską, Modlińską, Ekspresową, Fleminga, Kątskiego i 15 Sierpnia, chcemy wprowadzić strefę ograniczonej prędkości do 30 km/h. Przygotowaliśmy koncepcję zmian w organizacji ruchu w tym rejonie.
Projekt ten zostanie przekazany do Biura Polityki Mobilności i Transportu, która zatwierdza organizację ruchu na warszawskich ulicach.
Jakie zmiany zaplanowaliśmy?
- Wymalowanie na jezdni na wszystkich wlotach do strefy znaku drogowego B-43 ograniczającego prędkość do 30 km/h.
- Wprowadzenie na wszystkich skrzyżowaniach dróg w strefie zasady „nienadawania pierwszeństwa”. Rozwiązania takie stanowią naturalny element uspokojenia ruchu w obszarze zabudowanym.
- Wyniesienie skrzyżowań i progi zwalniające.
3.1. Lokalizacja przejść dla pieszych na progu zwalniającym:
- Fleminga w rejonie posesji nr 2,
- Fleminga w rejonie posesji nr 46
3.2. Wyniesione tarcze skrzyżowań:
- Fleminga x Kątskiego,
- Fleminga x Pułaskiego x Szałasa,
- Pułaskiego x Rozewska,
- Pułaskiego x Żywiczna,
- Pułaskiego x Weteranów,
- Pułaskiego x Wiklinowa,
- Katskiego x Żywiczna,
- Kątskiego x Weteranów
3.3. Lokalizacja progów zwalniających:
- Szałwiowa w rejonie posesji nr 11 i 27
- Weteranów w rejonie posesji nr 11a i 24a
Lokalizacje progów zwalniających zaproponowaliśmy w miejscach, gdzie zachodzi istotna potrzeba poprawy bezpieczeństwa dzieci. Takie miejsca to ulice bezpośrednio przylegające do placówek oświatowych, parków, placów zabaw, oraz te gdzie brak jest chodnika i piesi poruszają się po jezdni. Obie ulice nie mają chodników.
Kiedy wprowadzimy zmiany?
Przygotowany przez nas projekt prześlemy do Biura Polityki Transportu, który zatwierdza dokumentację. Po zatwierdzeniu projektu przez Biuro będziemy mogli wybrać wykonawcę prac. Zmiany będą wprowadzane w dwóch etapach w latach 2021-2022.